FANDOM

Big Mac - to najbardziej charakterystyczny burger sprzedawany w restauracjach McDonald's. Jest to rodzaj dużego hamburgera serwowanego od 1968 roku w sieci fast food McDonald's. Cechuje go podwójna porcja mięsa i dodatkowa warstwa bułki.

Składniki Edytuj

Na początku jest bułka, później ser, sałatę, pierwszego kotleta ,cebulę, drugą bułkę, drugi liść sałaty, cebulę, ogórki, sos, drugiego kotleta i trzecią bułkę.

Smak Edytuj

Smaku dodaje mu wyjątkowy sos który jest dodawany tylko do tego burgera.A także duża ilość składników.

Historia Edytuj

Big Maca wynalazł Michael James „Jim” Delligatti (1918–2016) z Uniontown w Pensylwanii. Big Mac zdobywał popularność w zawrotnym tempie: najpierw skopiowali go inni franczyzobiorcy w Pensylwanii, już w 1968 wszedł do oficjalnego menu sieci, a dziś jest sprzedawany w ponad 100 krajach na całym świecie.

Według obliczeń sieci w 2007, w 40. urodziny Big Maca, we wszystkich filiach McDonald's na całym świecie co 17 sekund sprzedawano edną kanapkę Delligattiego.

Wartości odżywcze Edytuj

Big Mac waży 215 gramów i zawiera 550 kcal, 29 gramów tłuszczu (75 mg cholesterolu).

Warianty Edytuj

W różnych miejscach świata Big Mac występuje w różnych wariantach. Na Alasce sprzedawany jest McKinley Mac, odznaczający się większymi porcjami mięsa. Big Mac w Indiach zamiast wołowiny wypełniony jest kurczakiem, a Big Mac z Izraela nie zawiera sera. Giga Big Mac ma 3 razy więcej mięsa niż tradycyjna kanapka i sprzedawany jest w Japonii